Skończyliśmy na tym, że większość polskich firm nie ma wypracowanej strategii marketingowej. Ale chyba trudno się dziwić – bardzo wiele z nich to po prostu jednoosobowa działalność gospodarcza. Część firm ma po prostu sprawdzony produkt, na którym się opiera i posiada stałą ilość odbiorców – nie widzą potrzeby, by dokształcić się więcej z zakresu marketingu, ani tym bardziej zatrudniać menadżera. Jak wielki jest kłopot można było zobaczyć w popularnym show z udziałem pani Gessler, która ratowała upadające restauracje – nie zawsze produkt był problemem! Najczęściej to brak jakiejkolwiek strategii marketingowej.
No ale, wracając do tematu – jak kwestia strategii marketingowej odnosi się do projektowania stron internetowych? Przede wszystkim należy ułożyć pewien łańcuch. Na początek rynek docelowy, następnie dopracowana strategia marketingowa, później zgodna z planem marketingowym i uwzględniająca grupę docelową identyfikacja wizualna (przede wszystkim logo, kolory firmowe, wizytówki, itp), dopiero teraz strona www. Taka jest prawidłowa kolejność. Jeśli webdesignera nie interesuje nasze logo, nasza grupa docelowa i cele, jakie chcemy osiągnąć za pomocą strony internetowej – poszukajmy innej firmy.
tworzenie stron www cennik – tekst jest OK